Skuteczne strategie Link building - jak zwiększyć ilość linków prowadzących do Twojej strony?

Link building

– o co chodzi?



to proces pozyskiwania linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Dlaczego jest to takie ważne? Gdziekolwiek znajdzie się Twój link, takiej ilości ludzi (i Google) zwróci na niego uwagę. Im więcej osób wejdzie na Twoją stronę z innego źródła, tym lepiej – dla Ciebie oznaczało to wzrost popularności, ale także przyspieszenie pozycji strony w rankingu wyszukiwarek. Jak zatem zacząć budować swoją strategię u?

Rozpoczęcie działań



Pierwszym krokiem, który powinnaś/eś podjąć, jest optymalizacja oferty i treści na swojej stronie internetowej. W końcu link building nie przejdzie, jeżeli na Twojej stronie nie ma co zobaczyć. Twoje treści powinny być interesujące, pouczające i wartościowe, aby inni byli skłonni udostępniać je dalej. Idealny link może pochodzić z witryny, która sama posiada dużo wartościowych i unikalnych materiałów – co staje się gwarancją wysokiej jakości linku zwrotnego.

Każda dobra strategia powinna opierać się na starannie opracowanym planie. W pierwszej fazie powinieneś/-na zacząć od zdefiniowania celów, w jakich chcesz osiągnąć dzięki budowaniu linków. Czy chcesz zwiększyć ilość odwiedzin, zdobyć nowych klientów, zwiększyć popularność produktu, budować reputację marki? Określając swoje cele zrobisz krok w kierunku sukcesu i skupisz swoje działania na celu, który chcesz osiągnąć.

Skuteczne strategie



1. Poszukiwanie stron o podobnej tematyce

Poszukiwanie stron internetowych, które są związane z tematyką Twojej strony jest jednym z najprostszym i najskuteczniejszym sposobów na zwiększenie liczby linków zwrotnych. Przy okazji poznasz konkurencję i będziesz mieć lepszy wgląd w trendy w Twojej branży.

2. Kreowanie wartościowych treści

Jednym z kluczowych elementów strategii jest stworzenie wartościowych treści, które inni zwięźle z linkiem zwrotnym. Artykuły, poradniki, filmy instruktażowe, infografiki, czy e-book to tylko przykłady, w jakie możesz inwestować Twój czas i energię. Warto zadbać, aby Twoje treści były unikalne i ciekawe, dzięki czemu inni będą skłonni udostępniać je dalej.

3. Zapytaj swoich znajomych

Załóżmy, że masz kilku przyjaciół, którzy prowadzą swoje strony internetowe. Wysłanie im e-maila z prośbą o zamieszczenie linka do Twojej strony może okazać się bardzo skuteczną metodą na zbudowanie linków zwrotnych. Twoi znajomi pewnie nie odmówią Ci pomocy (w końcu są po to, aby pomagać), a Ty zyskasz wartościowe linki.

Najważniejsze, co powinieneś/-na pamiętać, to cierpliwość i systematyczność w działaniach na rzecz u. Nie zdobędziesz wysokich pozycji w rankingach overnight, ale jeśli będziesz konsekwentnie angażować się w budowanie autorytetu swojej strony, z pewnością osiągniesz sukces.
← Powrót do kategorii: Reklama
Pełna wersja artykułu